Andrea De Rosa 2019-05-08T13:30:54+00:00

Andrea De Rosa

Σπούδασε φιλοσοφία και ξεκίνησε να εργάζεται ως σκηνοθέτης, συνδυάζοντας το ενδιαφέρον του για το θέατρο και την όπερα, ανεβάζοντας παραγωγές που συνάντησαν την αποδοχή κοινού και κριτικών.

Έκανε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του στην όπερα με τον Ιδομενέα. Ανέβασε όπερες του 19ου  (Βέρντι, Ντονιτσέττι), του 20ου (Britten, Maderna, Schoenberg, Hindemith, Azio Corghi) και του 21ου αιώνα.

Οι παραστάσεις του έχουν παρουσιαστεί σε πολλές σκηνές και φεστιβάλ ανά τον κόσμο (Όπερα της Ρώμης, Teatro del Maggio Fiorentino, Θέατρο Ρέτζιο του Τορίνο, Θέατρο Φοίνικας της Βενετίας, Θέατρο Σαν Κάρλο της Νάπολης, Θέατρο Ρεάλ της Μαδρίτης, Mariinsky στην Αγία Πετρούπολη, Δήμος του Σάο Πάολο, το Sao Carlos στη Λισαβόνα, Βασιλική Όπερα της Κοπεγχάχης, Φεστιβάλ Πεντηκοστής στο Σάλτσμπουργκ) και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς μαέστρους  (Riccardo Muti, Valery Gergiev, Myung Wung Chung).

Ο De Rosa δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τους αρχαίους τραγικούς χαρακτήρες, σκηνοθετώντας έργα όπως το Encomio di Elena, βασισμένο στο ομώνυμο φιλοσοφικό κείμενο του σοφιστή Γκόρτζια ντα Λεντίνι, το Τρωάδες και Βάκχες του Ευριπίδη και την Ηλέκτρα του Ούγκο φον Χόφμανσταλ. Προσφάτως σκηνοθέτησε τη Μαρία Στιούαρτ του Σίλλερ, το Μόλλυ Σουήνυ του Μπράιαν Φρίελ, την Τρικυμία και Μάκβεθ του Σαίξπηρ, Φαίδρα του Σενέκα, Συμπόσιο του Πλάτωνα. Μεταξύ 2008 και 2011 διετέλεσε διευθυντής του Teatro Stabile της Νάπολης.

Χάρη στη γόνιμη συνεργασία του με τον μαέστρο Valery Gergiev, τα τελευταία χρόνια εργάζεται στο Θέατρο Mariinsky στην Αγία Πετρούπολη. Οι παραστάσεις του Σιμόν Μποκανέργκα, Φάλσταφ και Λουτσία ντι Λαμμερμούρ σημείωσαν επιτυχία.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ο άγγελος: Από το αρχαίο δράμα στο σύγχρονο θέατρο

Οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τον ρόλο του αγγέλου (αγγελιοφόρου) στο αρχαίο δράμα. Ο άγγελος είναι ένας χαρακτήρας που συνήθως παραμένει ανώνυμος, αλλά διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής. Ο άγγελος συχνά υποτιμάται και αντιμετωπίζει ως απλό στοιχείο της αφήγησης. Στην πραγματικότητα, όμως, είναι ένας πολύ σημαντικός χαρακτήρας που συναντάμε στο θέατρο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ποιος είναι ο άγγελος; Ποια είναι τα συναισθήματά του; Ποιο είναι το βάρος που φέρει; Ποια είναι η σχέση του με το μήνυμα που καλείται να μεταφέρει; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του αγγέλου και του ατόμου στο οποίο μεταφέρει το μήνυμα; Είναι απλώς ουδέτερο μέσο πληροφοριών; Ή μήπως η συναισθηματική εμπλοκή του έχει αποφασιστικό ρόλο; Πώς εξελίχθηκε ο συγκεκριμένος χαρακτήρας στο πέρασμα των αιώνων;

Οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν διάφορα κείμενα, από αρχαίες ελληνικές τραγωδίες έως και σύγχρονα έργα, εξετάζοντας επίσης τις κωμικές πτυχές του χαρακτήρα.