Χριστίνα Ζώνιου 2019-02-22T16:14:49+00:00

Χριστίνα Ζώνιου

Η Χριστίνα Ζώνιου διδάσκει Υποκριτική και Κοινωνικό Θέατρο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ως μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, από το 2005. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον περιλαμβάνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία, υποκριτική και δραματουργία, την εκπαίδευση ηθοποιών, τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση, το εφαρμοσμένο / κοινωνικό θέατρο και το Θέατρο του Καταπιεσμένου.

Από το 1999 έχει συνδυάσει την έρευνά της και τη θεατρική πρακτική τόσο σε επαγγελματικά πεδία όσο και σε πεδία εφαρμοσμένου θεάτρου. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη, σκηνοθέτρια, καθηγήτρια υποκριτικής και δραματουργός σε θεατρικούς οργανισμούς της Ιταλίας (μεταξύ άλλων το Laboratorio Nove, το Intercity Festival, το Teatro della Limonaia, το Teatro Verdi di Pisa, το Prima Del Teatro – Ευρωπαϊκή Σχολή για την Τέχνης του Ηθοποιού, Blanka Teatro) και στην Ελλάδα (Νέα Σκήνη). Ως καθηγήτρια, έχει επίσης επιμεληθεί παραστάσεις φοιτητών και έχει κάνει θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, θέατρα, σχολεία, ΜΚΟ και ομάδες πολιτών και ακτιβιστών σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Είναι ενεργό μέλος του κινήματος του Θεάτρου του Καταπιεσμένου.
Η Χριστίνα Ζωνίου έχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές θεάτρου, με εξειδίκευση στη σύγχρονη θεατρική πρακτική (σκηνοθεσία, υποκριτική, δραματουργία και θεατροπαιδαγωγική), στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1998) , και τη σχολή υποκριτικής Laboratie Nove στη Φλωρεντία (2002)  ενώ έχει παρακολουθήσει και πολυάριθμα διεθνή σεμινάρια κατάρτισης. Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2016) για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επάρκειας μέσω του Θεάτρου του Καταπιεσμένου.
Από το 2016 είναι μέλος της Επιτροπής Σπουδών του Λυκείου Επιδαύρου.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Κύκλος Β: 18 Ιουλίου – 1 Αυγούστου

Αντιγόνη ή όταν το Εγώ γίνεται Εμείς και το Εμείς Εκείνοι

Ο Κρέων φέρεται ως τυφλός γραφειοκράτης, δεν λαμβάνει υπόψη την ηθική, την αγάπη και τις προσωπικές σχέσεις….Ή μήπως είναι η Αντιγόνη εκείνη η οποία, υπεραμυνόμενη της αρχέγονης παράδοσης και της ιδιωτικής σφαίρας, παραβαίνει τον νόμο της Πόλης και της συλλογικότητας και ο Κρέων, αντιθέτως, τον υπερασπίζεται ως οφείλει; Ποιος διαπράττει Ύβρη; Ποιος είναι ο Καταπιεστής, ποιος ο Ά-πολις; Ποιος είναι ο Καταπιεσμένος ή ο Πρωταγωνιστής με τον οποίο μπορεί να ταυτιστεί κανείς; Ποιος είναι ο ρόλος του Χορού, της κοινότητας των πολιτών, του Δήμου; Θα εξερευνήσουμε αυτά τα ερωτήματα αντλώντας υλικό από ένα ζωντανό, πολύ δυναμικό και επιδραστικό κίνημα λαϊκού / κοινωνικού θεάτρου: το Ινδικό κίνημα Jana Sanskriti και το Βραζιλιάνικο Θέατρο του Καταπιεσμένου.
Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί μία νέα ιδιωτική/δημόσια σφαίρα, μια νέα Αγορά (Forum) καλλιτεχνών ως πολιτών και πολιτών ως καλλιτεχνών, που είναι σε θέση να επινοήσουν και να αναπτύξουν ένα πρότζεκτ κοινωνικής αλλαγής μέσα από τη γλώσσα της θεατρικότητας και του μεταφορικού σύμπαντος του δράματος, μέσω της εσωτερικής επανάστασης και της συλλογικής δράσης.
Στο εργαστήριο αυτό, θα αναπτύξουμε την ιστορία της Αντιγόνης του Σοφοκλή χρησιμοποιώντας θεατρικά παιχνίδια και ασκήσεις ως κοινωνικές μεταφορές. Οι ερμηνευτές θα κληθούν να επινοήσουν το έργο αντί να παίξουν το έργο. Θα χρησιμοποιήσουμε, επίσης, θεατρικές τεχνικές για την κατανόηση των χαρακτήρων που αναδύονται από την ιστορία του έργου. Αφού ολοκληρώσουμε τη διαδικασία της επινόησης, θα εφαρμόσουμε διάφορες τεχνικές πρόβας και, εν συνεχεία, στη δομή του έργου θα ενσωματωθούν κινήσεις, μουσική και άλλα στοιχεία.
Προϋποθέσεις: 1) Οι συμμετέχοντες να διαβάσουν προσεκτικά την Αντιγόνη του Σοφοκλή πριν από το εργαστήριο (κατά προτίμηση στην γλώσσα τους) β) Να φέρουν μαζί τους μουσικά όργανα ή αντικείμενα που παράγουν ήχο.
Γλώσσα εργασίας: Αγγλικά
Απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ηθοποιούς, καθώς και σε δραματολόγους και σκηνοθέτες.

Συνδιδασκαλία με τον Σαντζόι Γκανγκούλι