Τι σημαίνει η ανθρωποφαγία ως καλλιτεχνική πρακτική;
Στο παρόν πλαίσιο, η ανθρωποφαγία νοείται ως ηθική και αισθητική θέση που αφορά συγκεκριμένα τη Νότια Αμερική και χαρακτηρίζει το έργο των Mapa Teatro εδώ και δεκατίες. Πρόκειται για μια πολιτική της επιθυμίας, που συνίσταται στο να είναι κανείς ευάλωτος απέναντι σε διαφορετικά σώματα, διαφορετικές κοινωνικές παραστάσεις, διαφορετικές ποιητικές και διαφορετικούς τρόπους δράσης, αγκαλιάζοντας την ποικιλομορφία και την παραξενιά όλων των παραπάνω. Ανθρωποφαγία σημαίνει να ενσωματώσουμε όλα τα παραπάνω, να τα χωνέψουμε, να τα κάνουμε δικά μας, να τα μετατρέψουμε σε συμβάντα, να παράγουμε τριβή στα σώματα και τις υποκειμενικότητές μας. Όλα εκδηλώνονται με ατομικές και συλλογικές κινήσεις και καλλιτεχνικές δράσεις: σωματικές, χορογραφικές, κινηματογραφικές, επιτελεστικές, γραφικές, μουσικές, πλαστικές, ηχητικές, φωνητικές, οπτικές, χαρτογραφικές. Τριβές που μας οδηγούν σε νέες θέσεις και μηχανισμούς. Όλα εκείνα τα οποία, εν είδει πρόκλησης, έχουμε ονομάσει live arts (ζωντανές τέχνες), ενισχύοντας πιθανές αλλαγές μέσα σε ένα τοπίο γεμάτο αντιθέσεις και παράδοξα όπως είναι αυτό της ηπείρου μας: μια ήπειρος πλούσια όσο και δυστυχής, ανοιχτή όσο και μισαλλόδοξη, συμβατική όσο και δημιουργική, θρασύς όσο και χαμηλοβλεπούσα.
Η Χάιντι και ο Ρολφ Αμπντερχάλντεν θα παρουσιάσουν χαρακτηριστικά δείγματα της δουλειάς τους, που αγκαλιάζει πολλά διαφορετικά είδη. Το εργαστήριο απευθύνεται σε καλλιτέχνες όλων των κατευθύνσεων, καθώς και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη διαδικασία δημιουργίας ενός καλλιτεχνικού έργου.

Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα αγγλικά

Ημερομηνία: 2 Ιουλίου 2018
Χώρος: Μέγαρο Μουσικής
Ώρες εργαστηρίου: 10:00-14:30 (με διάλειμμα)

Δηλώστε συμμετοχή στο seminars@greekfestival.gr

Η συμμετοχή είναι δωρεάν

Βιογραφικά καλλιτεχνών
Η Χάιντι. η Ελίσαμπετ και ο Ρολφ Αμπντερχάλντεν ίδρυσαν το Mapa Teatro το 1984 στο Παρίσι, αμέσως μόλις ολοκλήρωσαν τις πρώτες καλλιτεχνικές σπουδές τους. Η Χάιντι και ο Ρολφ σπούδασαν στη Διεθνή Σχολή Θεάτρου του Ζαν Λεκόκ στο Παρίσι, καθώς επίσης και στο Κινησιολογικό Εργαστήρι LEM. Η Ελίσαμπετ σπούδασε στο London School of Fashion, και εργάστηκε επί σειρά ετών στην Ινδία, όπου και σπούδασε άρι, μια αρχαία ινδική τεχνική κεντήματος. Εδώ και τριάντα χρόνια, η Ελίσαμπετ σχεδιάζει τα κοστούμια σε όλες τις παραγωγές του Mapa Teatro.
Η Χάιντι ολοκλήρωσε τη θεατρική εκπαίδευσή της στη σχολή του Φιλίπ Γκωλιέ, ενώ έχει υπάρξει μαθήτρια της Μόνικα Πανιέ, που δίδαξε στο Διεθνές Κέντρο Θεατρικών Ερευνών του Πήτερ Μπρουκ, και του Γιόσι Όιντα. Αργότερα, εξειδικεύτηκε στην Κινησιολογία και τη Λειτουργική Ενσωμάτωση (Τεχνική Feldenkrais).
Ο Ρολφ σπούδασε εικαστική ψυχοθεράπεια στη Σχολή Ανώτερων Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών στη Λωζάνη, προτού αφιερωθεί ολοκληρωτικά στην καλλιτεχνική δημιουργία. Μετά την επιστροφή του στην Μπογκοτά, απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις εικαστικές τέχνες από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Κολομβίας και διδακτορικό στην αισθητική, τις επιστήμες και την τεχνολογία των τεχνών στο Πανεπιστήμιο Paris VIII.
Η Χάιντι και ο Ρολφ επέστρεψαν στην Κολομβία το 1986, όπου και ανέπτυξαν τη δική τους αντίληψη περί «ζωντανών τεχνών» και το «εργαστήρι της κοινωνικής φαντασίας», ιδρύοντας προσωρινές, πειραματικές κοινότητες καλλιτεχνών, καθώς και μια πολυεπιστημονική ομάδα, που τους ακολουθεί μέχρι σήμερα και αποτελείται από τους Adriana Urrea, José Ignacio Rincón, Ximena Vargas, Jef Dubois, Pierre Henri Magnin, Julián Díaz, Andrés Castañeda, Juan Ernesto Díaz, Agnes Brekke, Santiago Sepúlveda, καθώς και μια ομάδα συνεργατών που περιλαμβάνει τους Consuelo Avella, Marisol Manzares, José Forero, Alirio García, Leidy Milena Galindo και Mauricio Corredor.
Ο Ρολφ είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Κολομβίας, όπου και δημιούργησε ένα διεπιστημονικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα με έμφαση στο θέατρο και τις ζωντανές τέχνες, μαζί με τη Χάιντι, και τους Adriana Urrea, José Alejandro Restrepo και Víctor Viviescas.
Εδώ και τριάντα χρόνια, το ποιητικό και πολιτικό έργο των Mapa Teatro θολώνει τα όρια μεταξύ ειδών, γλωσσών και γεωγραφιών.