Gabriele Vacis

O Gabriele Vacis έχει σκηνοθετήσει και γράψει έργα για το θέατρο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον κινηματογράφο. Υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του Laboratorio Teatro Settimo.

Έχει οργανώσει και σκηνοθετήσει σε φεστιβάλ όπως το Torino Spiritualità και είναι σταθερός συνεργάτης του Teatro Stabile di Torino ενώ έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής των Teatro Regionale Alessandrino και I Teatri στη Ρέτζο – Εμίλια. Παράλληλα έχει διδάξει υποκριτική και σκηνοθεσία στη δραματική σχολή Paolo Grassi του Μιλάνου.

Διασκεύασε για το θέατρο και την τηλεόραση το έργο του Marco Paolini Racconto del Vajont. Η τηλεοπτική διασκευή απέσπασε τρία βραβεία.Έχει σκηνοθετήσει θεάματα μεγάλης κλίμακας όπως την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Τορίνο. Διδάσκει σκηνοθεσία θεάτρου στο Καθολικό Πανεπιστήμιο του Μιλάνου ενώ έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και σεμινάρια σε πλήθος πανεπιστημίων και πολιτιστικών οργανισμών. To ντοκιμαντέρ του Το υπόλοιπο του παραδείσου κέρδισε το βραβείο της επιτροπής για την καλύτερη σκηνοθεσία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αννεσύ. Αυτή την περίοδο διδάσκει στη σχολή υποκριτικής του Teatro Stabile του Τορίνο και το Istituto di Pratiche Teatrali per la Cura della Persona.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

O Χορός – Η μέθοδος SCHIERΑ και το τραγούδι στην υποκριτική

Ποια κοινά στοιχεία έχει το σώμα ενός ηθοποιού και το σώμα ενός χορευτή;
Ποιες είναι οι αντιστοιχίες ανάμεσα στις φωνητικές απαιτήσεις ενός τραγουδιστή και ενός ηθοποιού και που διαφέρουν;
Στην αρχαία τραγωδία και κωμωδία ο Χορός τραγουδά και χορεύει. Το τραγούδι στον ηθοποιό βασίζεται σε δονητικές και ερμηνευτικές ικανότητες περισσότερο από ότι σε μελωδικές.
Τα χαρακτηριστικά της δόνησης διαμορφώνονται με τους κανόνες του τόνου, του ρυθμού και της έντασης: Η ικανότητα του ηθοποιού στο τραγούδι βασίζεται στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνδυαστούν τα τρία αυτά χαρακτηριστικά.
Έτσι διαμορφώνεται ένα «ηχητικό περιβάλλον», όπου είναι δύσκολα να διακρίνεις αν κάποιος μιλά, απαγγέλει ή τραγουδά. Έτσι παράγεται το τραγούδι στην υποκριτική.
Ο ρυθμός, ο τόνος και η ένταση καθορίζουν και την κίνηση του ηθοποιού.
Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου θα εξασκηθούν στη μέθοδο SCHIERA την οποία δημιούργησε ο Gabriele Vacis μετά από πολυετή έρευνα.
Η εξάσκηση της μεθόδου ξεκινά με τους συμμετέχοντες να περπατούν μαζί αφαιρώντας σταδιακά από την κίνησή τους στοιχεία που δεν προσομοιάζουν το φυσικό τρόπο βάδισης.
Με κριτήρια αντίστοιχα του ηχητικού περιβάλλοντος, οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν ένα σωματικό περιβάλλον, ένα πλαίσιο που επιτρέπει τον αυτοσχεδιασμό.
Η μέθοδος στοχεύει στο να δημιουργήσει ερμηνευτές με συνείδηση, ηθοποιούς που αντιλαμβάνονται συνολικά τη σκηνική τους παρουσία.