Γκονγκ Μπαορόνγκ

Ο Γκονγκ Μπαορόνγκ απέκτησε προπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Πανεπιστήμιο Fudan, μεταπτυχιακό στη σύγχρονη φιλολογία από το Aix-Marseille I και στην πολιτιστική διαχείριση από το Paris-Dauphine, και είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου από το Paris III-Sorbonne nouvelle. Πλέον διατελεί αντιπρόεδρος της Θεατρικής Ακαδημίας της Σαγκάης, στην οποία διδάσκει, μεταξύ άλλων, παγκόσμια ιστορία του θεάτρου, σημειολογία του θεάτρου, κειμενική ανάλυση και πολιτιστική διαχείριση. Έχει δημοσιεύσει για την ιστορία του γαλλικού θεάτρου, για τις σχολές του γαλλικού θεάτρου τον 20ό αιώνα και ειδικότερα μετά τον Μάη του ’68 σε πλήθος ακαδημαϊκών περιοδικών. Έχει επίσης συμμετάσχει σε διάφορα εθνικά και δημοτικά προγράμματα, καθώς και σε διεθνή προγράμματα ανταλλαγής.

Πολιτιστικοί διάλογοι: Το κινέζικο θέατρο και οι ρίζες του

Το κινεζικό θέατρο έχει τις ρίζες του σε θρησκευτικά τελετουργικά που μπορούν να αναγνωριστούν ακόμη και σήμερα κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων γεγονότων. Μέχρι την αρχή της Δυναστείας των Σονγκ, το κινεζικό θέατρο είχε ωριμάσει και αναδείχθηκε ως ανεξάρτητο είδος, με διάφορα εμπορικά έργα γραπτά και σκηνοθετημένα για τη σκηνή. Η πρόσληψη αυτών των έργων δεν εξαρτιόταν μόνο από τις ερμηνείες των ηθοποιών, αλλά και από τη μουσική και το χορό, τα οποία διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο κάθε έργο γινόταν αποδεκτό. Σε αυτή τη διάλεξη θα συζητήσουμε πώς το κινέζικο παραδοσιακό θέατρο είναι τόσο συγκεκριμένο στη μορφή και τα χαρακτηριστικά του ώστε ακόμα και μετά τη γέννηση του Δυτικού θεάτρου παραμένει σχεδόν το ίδιο. Ωστόσο, θα εξετάσουμε επίσης τις αλλαγές που έχουν εισαχθεί από το 1949, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη του σύγχρονου κινεζικού θεάτρου.