Ημερίδες – Εργαστήρια – Παρουσιάσεις

Δωρεάν, με έγκαιρη δήλωση συμμετοχής

 

5 IOYNIOY
Line
Games
Εργαστήριο περφόρμανς με τη
Cathy
Naden
ώρα
14:00-17:00 (με 15 λεπτά διάλειμμα)

Οι Forced Entertainment, με έδρα τους το Sheffield της Μεγάλης Βρετανίας, είναι μια ομάδα έξι καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του θεάτρου και της περφόρμανς και περιοδεύουν σε όλο τον κόσμο. Τα μέλη της ομάδας γνωρίστηκαν στο Πανεπιστήμιο του Exeter και είναι μαζί από το 1984. Διερευνούν και επανεφευρίσκουν την έννοια του θεάτρου και της περφόρμανς σήμερα, δοκιμάζοντας και συχνά παραβιάζοντας τα παραστατικά όρια και συμβάσεις.
Το εργαστήριο θα εξετάσει μερικές από τις μεθόδους επινόησης και περφόρμανς που χρησιμοποιούν οι Forced Entertainment στην δουλειά τους: τον αυτοσχεδιασμό, τη λήψη αποφάσεων, τους κανόνες και τις οδηγίες με τις οποίες εξερευνούν τις δυνατότητες και τις παγίδες της συλλογικής δημιουργικής διαδικασίας.
Η Cathy Naden είναι ιδρυτικό μέλος, ηθοποιός και επινοητής της ομάδας Forced Entertainment. Έχει διδάξει τη μεθοδολογία της ομάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, ενώ έχει ηγηθεί εργαστηρίων και διαλέξεων στη Νορβηγική Ακαδημία Θεάτρου, στο SAIC του Σικάγο και στο Contact Young People's Theatre στο Μάντσεστερ. Είναι επίσης σκηνοθέτης και συγγραφέας και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις με διεθνείς ομάδες όπως η ομάδα του Jerome Bel, το TG STAN και οι New York City Players.

 

10 ΙΟΥΝIOY
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 -
KHΠΟΣ
Post
-dance: The Book
Παρουσίαση και δωρεάν διάθεση του συλλογικού τόμου για τις σύγχρονες τάσεις στο χορό

ώρα 22:00

«Post-dance» (μετα-χορός) ήταν ο τίτλος ενός συνεδρίου που διοργανώθηκε από τους André Lepecki (θεωρητικό του χορού), Danjel Andersson (διευθυντής του MDT) και Gabriel Smeets (διευθυντή του Cullberg Βallet, Στοκχόλμη) τον Οκτώβριο του 2015 στο θέατρο MDT της Στοκχόλμης. Προέκυψε από την ανάγκη και την επιθυμία να συζητηθούν και να διερευνηθούν οι σύγχρονες τάσεις στον χορό και τη χορογραφία. Ο όρος post-dance δεν είναι υπαρκτός ή δανεικός, αλλά προτάθηκε ως μια έννοια που μπορεί να παραμένει ανοιχτή και να περιλαμβάνει διάφορες ιδέες και περιεχόμενα. Αντί να δοθεί ένας συγκεκριμένος ορισμός, μια σειρά θεωρητικοί, καλλιτέχνες, συγγραφείς, επιμελητές προσκλήθηκαν να προτείνουν τι θα μπορούσε να περιέχει ο όρος, προσπαθώντας να τον διατηρήσουν ανοιχτό και επείγοντα. Μπορεί το Post-dance να είναι βιβλίο; Τώρα ναι! Τρεις από τους συμμετέχοντες στο παραπάνω συνέδριο, οι Mette Edvardsen (χορογράφος), Mårten Spångberg (χορογράφος, θεωρητικός) και ο Danjel Andersson, λειτουργώντας ως μια εφήμερη συντακτική επιτροπή, προσκάλεσαν επιπλέον διανοητές να προτείνουν περιεχόμενα για τον όρο. Κάποια από τα κείμενα του βιβλίου είναι εισηγήσεις του Συνεδρίου και κάποια γράφτηκαν εκ των υστέρων ειδικά για την έκδοση.

Παρουσίαση και δωρεάν διανομή του βιβλίου. Δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο.

Με την υποστήριξη: Cullbergbaletten & Life Long Burning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Swedish Art Council, Stockholm City Culture, the Swedish Arts Grants Committee

 

17 ΙΟΥΝIOY
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - ΑΣΚΤ

Μάστερκλας με τον Χανς-Τις Λέμαν
«Το μεταδραματικό θέατρο και η βερολινέζικη Φόλκσμπύνε»

ώρα 19:00

Συγγραφέας της μελέτης-ορόσημο Postdramatisches Theater (1999, Μεταδραματικό θέατρο), ο Χανς-Τις Λέμαν θα αναλύσει την έννοια του μεταδραματικού θεάτρου και τις διάφορες παρανοήσεις του όρου. Παράλληλα θα αναφερθεί στη διεθνή επιρροή της Φόλκσμπύνε και σημαντικών δημιουργών που έχουν συνδεθεί με το εμβληματικό αυτό θέατρο.

Η συμμετοχή στο Masterclass είναι δωρεάν.
Υποχρεωτική η δήλωση συμμετοχής στο seminars@greekfestival.gr μέχρι την Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Διερμηνεία στα ελληνικά

Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen

 

18 ΙΟΥΝIOY
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 - ΠΡΟΑΥΛΙΟ
Συζήτηση για τη Φόλκσμπύνε
με τον Χανς-Τις Λέμαν, τον Ρενέ Πόλλες και άλλους καλλιτέχνες της Φόλκσμπύνε
ώρα 19:00

Εδώ και είκοσι περίπου χρόνια, η Φόλκσμπύνε αποτελεί το θέατρο της Γερμανίας με τη μεγαλύτερη επιρροή. Στέγη για τους πλέον διακεκριμένους θεατρικούς καλλιτέχνες της χώρας, υπόδειγμα πρωτοποριακού θεάτρου, η Φόλκσμπύνε έχει διευρύνει τις αντιλήψεις μας για το τι συνιστά θέατρο.
Με αφορμή το αφιέρωμα του Φεστιβάλ, ο σύμβουλος για τις διεθνείς παραγωγές Ματτίας φον Χαρτς θα συνομιλήσει με τον Γερμανό θεωρητικό του θεάτρου Χανς-Τις Λέμαν, τον σκηνοθέτη Ρενέ Πόλλες και άλλους καλλιτέχνες της Φόλκσμπύνε σχετικά με την ιστορία αυτού του μοναδικού βερολινέζικου θεσμού, αλλά και για τις παραστάσεις που θα απολαύσει το κοινό στα πλαίσια του φετινού αφιερώματος.

 

18-19 ΙΟΥΝΙΟΥ
BIOS
Virus / All!

Εργαστήριο χορού με τον Μάρκο Ματσόνι των Kinkaleri

ώρα 10:00 - 13:30

Το εργαστήρι «Virus» («Ιός») οργανώνεται στη βάση ενός κώδικα κινήσεων που έχουν επινοήσει οι Kinkaleri, μέσω του οποίου τα γράμματα του αλφαβήτου μεταφράζονται σε κίνηση. Χάρη στην εν λόγω διαδικασία, το σώμα δεν αναπαράγει πλέον μια κίνηση με την αισθητική σημασία της λέξης, αλλά την αντιμετωπίζει ως «γεγονός» με επικοινωνιακή αξία. Μέσω της εισαγωγής των γραμμάτων ως διαδικασία παραγωγής κίνησης ανοίγεται ένα χάσμα ανάμεσα στον λόγο και στην κίνηση που αλλάζει την όλη αντίληψή μας περί της τελευταίας. Οι χορευτές «μιλούν» ενώ συγχρόνως χορεύουν και αντιλαμβάνονται την κίνηση ως μια δυναμική ροή κινήσεων σε εξέλιξη. Μέσα σε ένα ορισμένο χωροχρονικό πλαίσιο, οι εν λόγω κινήσεις διαμορφώνουν στρατηγικές σύνθεσης που ανοίγουν νέες εκφραστικές δυνατότητες.

 

27 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Β
Ημερίδα Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών
«Λογοτεχνία και Θέατρο: δρόμοι και αδιέξοδα»

ώρα 17:00

Εγκαινιάζοντας τη συνεργασία του Φεστιβάλ Αθηνών με την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών διοργανώνεται ημερίδα αφιερωμένη σ’ ένα θέμα που έχει λάβει πια «εθνικές» διαστάσεις, καθώς αφορά το σύνολο σχεδόν του ελληνικού θεάτρου και απασχολεί εκπροσώπους της νεότερης και παλαιότερης γενιάς δημιουργών τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό: τη διασκευή λογοτεχνικών κειμένων στη σύγχρονη σκηνή. Στο πλαίσιο της ημερίδας θα παρέμβουν με σύντομες εισηγήσεις τους ο πρόεδρος της Ένωσης Κριτικών, Σάββας Πατσαλίδης και ορισμένα μέλη της, αλλά και η Δήμητρα Κονδυλάκη, σύμβουλος της καλλιτεχνικής διεύθυνσης από το Φεστιβάλ Αθηνών, καθώς το ρεπερτόριο του φετινού προγράμματος είναι σχετικό με την προβληματική της ημερίδας. Τις σύντομες εισηγήσεις θα ακολουθήσει στρογγυλό τραπέζι, το οποίο θα συντονίσουν μέλη της Ένωσης Κριτικών και στο οποίο θα συμμετάσχουν επιλεγμένοι καλλιτέχνες και ειδικοί, που θα καλύψουν με τις ολιγόλεπτες παρεμβάσεις τους τις διάφορες πτυχές του θέματος. Την ημερίδα θα κλείσει συζήτηση με τη συμμετοχή του κοινού.

 

28 ΙΟΥΝΙΟΥ
21o ΔΗΜ. ΣΧ. «ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ»
Ημερίδα για την καλλιτεχνική παρέμβαση στον δημόσιο χώρο
ώρες 12:00 - 19:00 

Στο πλαίσιο της δράσης AfterLives από την καλλιτεχνική κολεκτίβα MKULTRA.
Είσοδος ελεύθερη. Δηλώσεις συμμετοχών στο seminars@greekfestival.gr έως την Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Εισηγητές ημερίδας:
Εύα Φωτιάδη, Σοφία Ντώνα, Χαρίκλεια Χάρη, Ελένη Τζιρτζιλάκη, Βασίλης Νούλας - Κώστας Τζιμούλης, Δέσποινα Παναγιωτοπούλου - Αθηνά Καρατζογιάννη, Μαίρη Ζυγούρη, UrbanDig Project κ.ά.

 

9 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ Δ
Εργαστήριο χορού με την ομάδα του Χόφες Σέχτερ
ώρες 11:00 - 13:00

Από τους πλέον συναρπαστικούς σύγχρονους καλλιτέχνες του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Χόφες Σέχτερ και η χορευτική ομάδα του έχουν διακριθεί διεθνώς για το μοναδικό στυλ χορογραφίας τους, που χαρακτηρίζεται από καθαρότητα και ωμή σωματικότητα. Το εργαστήριο, υπό την καθοδήγηση χορευτών του Χόφες Σέχτερ, θα δώσει την ευκαιρία σε δασκάλους και μαθητές χορού, καθώς και επαγγελματίες χορευτές, να εξερευνήσουν το ιδιαίτερο κινησιολογικό στυλ της ομάδας, χρησιμοποιώντας υλικό από την τελευταία του δουλειά, το Grand Finale.


13 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Η γοητεία της Κινεζικής Όπερας Κουν
Εργαστήρι για τις ρίζες, την εξέλιξη, τα μουσικά όργανα και τα γενικότερα χαρακτηριστικά της Κινεζικής Όπερας Κουν

Ώρες: 18:00-20:00
Αριθμός συμμετεχόντων: Έως 80


Η Όπερα Κουν ή Κούντσου αποτελεί μια από τις παλαιότερες μορφές όπερας στην Κίνα, έχοντας πίσω της μια πλούσια ιστορία 600 ετών. Εμφανίστηκε στην περιοχή του Κουνσάν προς το τέλος της δυναστείας των Γιουάν και εκσυγχρονίστηκε στα μέσα της δυναστείας των Μινγκ.
Η Όπερα Κουν διακρίνεται για τη γοητευτική μουσική της, τις μελωδίες της, τις κομψές και συγκινητικές αρμονίες της. Οι ερμηνευτικές τεχνικές της εστιάζουν στον έλεγχο της φωνής, τις γρήγορες και αργές παύσεις και τις μεταπτώσεις στον ρυθμό, την ταχύτητα και την εκφορά του λόγου. Ενσωματώνει ποιήματα, μουσική, τραγούδια και χορό. Αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της λογοτεχνίας, της παραδοσιακής όπερας, της μουσικής και του χορού και της Κίνας.
Στις 8 Μαΐου 2001, η Όπερα Κουν εντάχθηκε στους παγκόσμιους καταλόγους άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.