Κωνσταντίνος Ντέλλας

Κωνσταντίνος Ντέλλας

Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Παρακολούθησε μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι «Μαύρη Σφαίρα» της Τότας Σακελλαρίου, ενώ φοίτησε στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή «Ίασμος» του Β. Διαμαντόπουλου. Έχει επίσης σπουδάσει πιάνο, ούτι, παραδοσιακά κρουστά, παραδοσιακό τραγούδι, βυζαντινή μουσική. Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα (Φεστιβάλ Αθηνών 2015), Ο Έλλην βρυκόλαξ (Μουσείο Μπενάκη, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά), I Have a Dream (Ιανός), Ο ξεπεσμένος δερβίσης (Πολυχώρος Βρυσάκι), Ματωμένος γάμος (Πολυχώρος Ράγες), Έγκλημα στο Νίχαρ (θέατρο Παραμυθίας). Έχει, μεταξύ άλλων, συνεργαστεί ως ηθοποιός με τον Γιάννη Καλαβριανό στην παράσταση Γιοι και κόρες (Φεστιβάλ Αθηνών, Bios). Δάσκαλος παραδοσιακών χορών από το 1998, είναι μέλος της χορευτικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις στο Ηρώδειο και στο εξωτερικό (Παρίσι, Κάιρο, Πεκίνο, Σαγκάη, Μαρόκο).

Εργαστήριο «Ο κύκλος και η τελεία»

Η δύναμη της σπείρας, η σημασία του κύκλου και του κέντρου του.
Μπορεί να υπάρξει κύκλος χωρίς κέντρο ή κέντρο χωρίς κύκλο; Πότε είμαστε τροχιά και πότε κέντρο; Και ποιος καθορίζει τι, και σε σχέση με ποιον;
Θα μπορούσε να υπάρξει ο ήρωας χωρίς τον Χορό; Και θα είχε νόημα ο Χορός δίχως τον ήρωα; Και ποια η σχέση του παραδοσιακού χορού με τους κώδικες που συνθέτουν ανθρώπους διαφορετικούς σε κοινότητα;
Από το σχήμα της σπείρας στην «Έναστρη νύχτα» του Βαν Γκογκ έως τον Τσακώνικο χορό της Πελοποννήσου, η δημιουργία ενός αόρατου και σιωπηλού κώδικα ενδοσυνεννόησης, η επικοινωνία του κρουστού με τον χορευτή, το κοινό βήμα πάνω σε πανάρχαια χορευτικά μοτίβα, το παραδοσιακό ομαδικό τραγούδι ως μέσο προσέγγισης του μαγικού σχήματος του κύκλου και ενδυνάμωσης της έννοιας της κοινότητας είναι μερικά από τα πεδία έρευνας με τα οποία θα καταπιαστεί το συγκεκριμένο εργαστήριο.