Ichinosuke Umekawa

Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο της Νιιγκάτα, ο Ichinosuke Umekawa ξεκίνησε την καριέρα του στην περίφημη Oμάδα Mπαλέτου του Τόκιο το 2005. Ανάμεσα στις παραστάσεις στις οποίες συμμετείχε ως χορευτής ξεχωρίζουν το Μπολερό και οι Ελληνικοί Χοροί σε χορογραφία Μορίς Μπεζάρ, καθώς και κλασικά έργα όπως τα Ζιζέλ και Ωραία Κοιμωμένη.

Μετά από μια επιτυχημένη πορεία και αναγνώριση ως μέλος της Ομάδας Μπαλέτου του Τόκιο, ο Ichinosuke άλλαξε πορεία και παρακολούθησε το πρόγραμμα της σχολής εκπαίδευσης ηθοποιών του θεάτρου Καμπούκι στο Εθνικό θέατρο της Ιαπωνίας το 2007. Κατόπιν, αφιέρωσε τα επόμενα τρία χρόνια εκπαιδευόμενος στην τεχνική του θεάτρου Καμπούκι.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Εθνικό Θέατρο της Ιαπωνίας ο Ichinosuke μαθήτευσε δίπλα στον διάσημο καθηγητή του θεάτρου Καμπούκι και «εθνικό θησαυρό» της Ιαπωνίας, τον Tamasaburo Bando. Ο Bando πήρε υπό την προστασία του τον Ichinosuke και με την καθοδήγηση και παρότρυνσή του, ο Ichinosuke εμβάθυνε στην τεχνική των παραδοσιακών παραστατικών τεχνών της Ιαπωνίας, Buyoka. Κατά τη διάρκεια της μαθητείας του αυτής ο Ichinosuke επινόησε την καλλιτεχνική περσόνα του Ichinosuke Umekawa.

Μετά την τριετή εκπαίδευσή του, το ερμηνευτικό στυλ του Ichinosuke εξελίχθηκε περιλαμβάνοντας παραστάσεις χορού που συνδύαζαν την κλασική και τη σύγχρονη μουσική. Ο Ichinosuke παρουσίασε αυτές τις πρωτοποριακές παραστάσεις σε ναούς και μουσεία στην Ιαπωνία και το εξωτερικό. Το καλλιτεχνικό του εκτόπισμα ως Buyoka έχει εξελιχθεί σημαντικά μέχρι σήμερα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

H Αρχαία Τραγωδία μέσα από τα μάτια της ιαπωνικής παραδοσιακής ορχηστικής τέχνης

Τα χαρακτηριστικά του κλασικού ιαπωνικού χορού, που προέρχονται από παραδοσιακά είδη θεάτρου όπως το Καμπούκι και το Νο, περιορίζουν την σκηνική εκφραστική υπερβολή, στοχεύοντας στην πεμπτουσία της υποκριτικής και μεταφέροντας το εσωτερικό συναίσθημα, την αντίληψη του χρόνου και τα βαθιά συναισθήματα μέσα από ελάχιστες κινήσεις.

Οι συμμετέχοντες θα προσεγγίσουν το αριστούργημα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, Οιδίπους Τύραννος, μέσω αποσπασμάτων της ομώνυμης όπερας του Στραβίνσκι, ιδωμένα υπό το πρίσμα του κλασικού ιαπωνικού χορού. Έτσι θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν βιωματικά την ιστορία και το υπόβαθρό του, προκειμένου να εμβαθύνουν στην κατανόησή του και να διευρύνουν τον τρόπο σκέψης τους και τις υποκριτικές τους τεχνικές.

Το πρώτο βήμα στον κλασικό ιαπωνικό χορό είναι η εξοικείωση του μαθητευόμενου με το Yukata (καλοκαιρινό κιμονό), κατόπιν η διδασκαλία των βασικών του κινήσεων και στη συνέχεια η πρακτική εξάσκηση του χορού. Στο τέλος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα αξιοποιήσουν τις δεξιότητες και τις τεχνικές που απέκτησαν σε μια σκηνική παρουσίαση.