Μαρία Σμάεβιτς 2018-05-02T16:05:16+00:00

Μαρία Σμάεβιτς

Γεννήθηκε στη Μόσχα και σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών Beit Zvi στο Τελ Αβίβ και στο Ρωσικό Πανεπιστήμιο Θεατρικής Τέχνης (GITIS). Απέκτησε διδακτορικό στη σκηνική κίνηση από το GITIS, όπου και διδάσκει το συγκεκριμένο αντικείμενο από το 2002. Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών με το Κεντρικό Ακαδημαϊκό Θέατρο του Ρωσικού Στρατού, ενώ το 2009 ανέλαβε τη διεύθυνση του Futuroom Laboratory Theatre της Μόσχας.

Η Μαρία Σμάεβιτς έχει σκηνοθετήσει και παίξει σε πολυάριθμα έργα κλασικών συγγραφέων (Τσέχοφ, Δουμά, Σαίξπηρ, Ανούιγ, Ρακίνα).

Τα τελευταία δεκαέξι χρόνια διοργανώνει μαθήματα και σεμινάρια για τη βιο-μηχανική και τη σκηνική κίνηση, στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία, τη Γερμανία και άλλες χώρες. Ως καθηγήτρια σκηνικής κίνησης εστιάζει στη δόμηση της θεατρικής πράξης με την εφαρμογή και τον έλεγχο των αρχών της βιο-μηχανικής.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Η βιο-μηχανική και η συναισθηματική χειρονομία και κίνηση στο αρχαίο δράμα – το παράδειγμα της Ηλέκτρας

Κύκλος Α: 2 – 16 Ιουλίου

Ένα εργαστήριο για τη σκηνική κίνηση και τη συναισθηματική χειρονομία και κίνηση που συνδυάζει τις μεθόδους του Νικολάι Κάρποφ και της Μαρίας Σμάεβιτς για την εκμάθηηση της βιο-μηχανικής του Μέγερχολντ με τις συνεκδοχικές σκηνικές αναπαραστάσεις του μύθου της Ηλέκτρας από τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή και τον Ευριπίδη. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν ατομικά, κατά ζεύγη και ομαδικά αξιοποιώντας ένα σύνολο από θεατρικά εργαλεία, με στόχο την ανάπτυξη των ψυχικών και σωματικών ικανοτήτων τους. Οι αρχές της θεατρικής βιο-μηχανικής δίνουν τη δυνατότητα στους ερμηνευτές να εξερευνούν εναλλακτικούς τρόπους σκηνικής προσέγγισης των χαρακτήρων, επιτρέποντάς τους να αναπτύσσουν τη δική τους ενεργητική ανάλυση των ηρώων που υποδύονται.

Ο χαρακτήρας της Ηλέκτρας, όπως παρουσιάζεται στα έργα των αρχαίων ελλήνων τραγικών, που διαφέρουν μεταξύ τους ως προς την πλοκή και το ύφος (τελετουργικό θέατρο, υπαρξιακή τραγωδία, ψυχολογικό δράμα), αποτελεί ένα χαρακτηριστικό και εξαιρετικό παράδειγμα του πώς ένας χαρακτήρας μπορεί να παρασταθεί σκηνικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Προσφέρει, επομένως, ένα όχημα κατάλληλο για την εξερεύνηση της βιο-μηχανικής, αποτυπώνοντας συγχρόνως το φιλοσοφικό και πολιτικό κλίμα και τη γοητεία του αρχαίου ελληνικού δράματος και του κόσμου που το γέννησε.