Πιτσέτ Κλαντσούν

Ο ταϋλανδός χορευτής και χορογράφος Πισέτ Κλαντσούν (Pichet Klunchun) γεφυρώνει τους κώδικες της παραδοσιακής ταϋλανδέζικης όρχησης με την ευαισθησία του σύγχρονου χορού, διατηρώντας συγχρόνως ατόφια τον πυρήνα και τη σοφία της παράδοσής της. Σε ηλικία 16 ετών ξεκίνησε να εκπαιδεύεται στο κον (khon), είδος παραδοσιακού χορού με μάσκες, υπό την καθοδήγηση του κορυφαίου δασκάλου Chaiyot Khummanee. Στη συνέχεια έλαβε πτυχίο κλασικού ταϋλανδέζικου χορού από το Πανεπιστήμιο Chulalongkorn στην Μπανγκόκ και ξεκίνησε να εργάζεται στο θέατρο ως χορευτής και χορογράφος, συμμετέχοντας σε μεγάλες εκδηλώσεις, όπως η τελετή έναρξης και λήξης των Ασιατικών Αγώνων του 1998 στην Μπανγκόκ, δραστηριοποιούμενος και στον σύγχρονο χορό.

Πασίγνωστος στη χώρα του για την επένδυση του παραδοσιακού χορού κον με μοντέρνα στοιχεία, τα τελευταία χρόνια έχει εκπροσωπήσει την Ταϋλάνδη σε διαπολιτισμικά προγράμματα για τις παραστατικές τέχνες, ενώ ως διεθνώς καταξιωμένος χορευτής και χορογράφος έχει παρουσιάσει τη δουλειά του στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία. Το 2004 ίδρυσε την Ομάδα Χορού Pichet Klunchun, όπου μετέχουν ανερχόμενοι ανεξάρτητοι επαγγελματίες χορευτές με εμπειρία στον χώρο του κλασικού ταϋλανδέζικου χορού, τους οποίους και εκπαιδεύει.

Έχει λάβει πλήθος διακρίσεων, μεταξύ των οποίων τα διάσημα του Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών του Γαλλικού κράτους και το βραβείο του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Ιδρύματος ECF Princess Margriet Award for Cultural Diversity, το οποίο τιμά καλλιτέχνες και διανοητές που υπερασπίζονται την πολιτισμική ετερότητα και συμβάλλουν στην καταπολέμηση του φόβου και της έλλειψης σεβασμού απέναντι στον «άλλο».

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Αποδομώντας το παραδοσιακό σώμα

Κύκλος Β: 18 Ιουλίου – 1 Αυγούστου

Ένα εργαστήριο που θα ασχοληθεί με τη μυθολογία του αρχαίου δράματος στο πλαίσιο της κλασικής ταϋλανδέζικης ορχηστικής. Πώς μπορεί το σώμα, το μυαλό και η δημιουργική ενέργεια ενός ερμηνευτή να αξιοποιηθεί ως ενδιάμεσο μεταξύ των πεποιθήσεων που έχουν κληρονομήσει οι άνθρωποι από το παρελθόν και του πραγματικού κόσμου όπως τον βιώνουμε σήμερα; Μέσα από την αποδόμηση της παραδοσιακής κίνησης, οι συμμετέχοντες θα εμπλακούν σωματικά και θα αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση των στοιχείων της παράδοσής τους (ιδίως του χορού) μέσα από μια σύγχρονη οπτική. Η ανανεωτική χρήση του κον από τον Πιτσέτ Κλαντσούν καταδεικνύει το πώς μια αρχετυπική πολιτισμική αναφορά (το αρχαίο δράμα) μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται και να επαναεπινοείται στο πέρασμα των αιώνων.