Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι σκηνοθέτης και θεατρολόγος. Η 25ετής επαγγελματική της σταδιοδρομία στο χώρο του θεάτρου και της εκπαίδευσης αντανακλά το εύρος της εμπειρίας και των ειδικών της γνώσεων.

Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο θέατρο από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ έχει συγγράψει, συμμετάσχει και επιμεληθεί εκδόσεις με θέμα τη σκηνοθεσία, τον κινηματογράφο και την κινηματογραφική αισθητική και τη βιωματική και θεατρική εκπαίδευση από γνωστούς εκδοτικούς οίκους και καλλιτεχνικούς οργανισμούς όπως το Εθνικό Θέατρο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Από το 2009, σκηνοθετεί θεατρικές παραστάσεις για νέους με θέμα την επανεφεύρεση των κλασικών θεατρικών κειμένων της Αρχαίας Ελλάδας και της παγκόσμιας δραματουργίας στη σύγχρονη σκηνή, μεταξύ των οποίων: Αντιγόνη του Σοφοκλή, Ελένη του Ευριπίδη, Όρνιθες και Νεφέλες του Αριστοφάνη, Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του Σαίξπηρ, Φάουστ του Γκαίτε, καθώς και σύγχρονα έργα βασισμένα σε αρχαίες ελληνικές τραγωδίες όπως το Μετά τον Αφρό (βασισμένο στους Πέρσες του Αισχύλου) και το Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο του Τζακ Θορν (βασισμένο στην Αντιγόνη του Σοφοκλή). Παράλληλα έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πάνω από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού και έχει οργανώσει πλήθος Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα.

Παράλληλα, η Τζωρτζίνα έχει σκηνοθετήσει site-specific παραστάσεις εμπνευσμένες από προσωπικότητες της πολιτικής, της επιστήμης και της λογοτεχνίας (Περικλής, Πυθαγόρας, Λευκάδιος Χερν) καθώς και από το ιστορικό-αφηγηματικό αποτύπωμα πόλεων ( Αθήνα, Ηράκλειο, περιοχή του Πηλίου, κ.ά.) ως αποτέλεσμα της καλλιτεχνικής της έρευνας και προσπάθειας σύζευξης του παρελθόντος με το παρόν μέσα από τη δημιουργική και εκπαιδευτική δύναμη του θεάτρου.

Έχει διδάξει μαθήματα σχετικά με το θέατρο στην εκπαίδευση σε τμήματα Θεατρικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο Ναύπλιο) και Παιδαγωγικής (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο) και έχει παρουσιάσει διαλέξεις και βιωματικά εργαστήρια σε πανεπιστήμια και θεατρικούς οργανισμούς στο εξωτερικό (Μεξικό, Ιράν, Κίνα, Ισλανδία, Σερβία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Βέλγιο, κτλ). Έχει διδάξει θέατρο σε δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια και δημόσιους εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα. Από το 1997 μέχρι το 2004 υπήρξε υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου.

Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Από τον Απρίλιο του 2016 είναι σύμβουλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και Υπεύθυνη του Λυκείου Επιδαύρου – Διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχει παρουσιάσει τη δουλειά της στο αρχαίο δράμα και την εκπαίδευση νέων καλλιτεχνών και μαθητών σε διεθνή φόρουμ και εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

www.georginakakoudaki.org

2017

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Αντιγόνη: Δικαίωμα στον Λόγο

MASTERCLASS

Σινεμά κάτω από τ’ αστέρια: Ο ξένος στο αρχαίο δράμα όπως απεικονίζεται στον παγκόσμιο κινηματογράφο

2018

ΔΙΑΛΕΞΗ

Χτίζοντας πολιτειακή ταυτότητα στη σκηνή του αρχαίου δράματος

2019

ΔΙΑΛΕΞΗ

Χορικό: Όλοι ως ένας, ένας για όλους

Στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, το θέατρο και η δημοκρατία αναπτύχθηκαν παράλληλα, υπογραμμίζοντας την ευθύνη του ατόμου ως κομμάτι μιας κοινωνίας πολιτών. Η συστηματική επανεφεύρεση του αρχαίου δράματος, που ενισχύθηκε τον 20ο αιώνα, ανέδειξε ένα ζήτημα που απασχόλησε και απασχολεί τους σκηνοθέτες μέχρι σήμερα: Πώς να διαχειριστεί κανείς σκηνικά τον Χορό;

Κατά τη διάρκεια της διάλεξης θα εξετάσουμε και θα συζητήσουμε ποικίλες σκηνοθετικές προσεγγίσεις του Χορού: Ο Χορός ως μονάδα, ως σύνολο, ως ομάδα ξεχωριστών ατόμων, από την οποία ο πρωταγωνιστής αναδύεται και επιστρέφει σε αυτήν, αντικατοπτρίζοντας μια ιδεολογική, αισθητική ή ακόμα και βολική επιλογή.