Christiane Pohle

Η Christiane Pohle γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1968 και σπούδασε υποκριτική στο Αμβούργο. Το 1999 ίδρυσε την ομάδα Laborlavache! με τη συμμετοχή συναδέλφων της. Έκτοτε εργάζεται ως σκηνοθέτρια του θεάτρου, της όπερας και παραστάσεων μικτών τεχνών για πλήθος θεάτρων, οργανισμών και φεστιβάλ σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης, μεταξύ των οποίων οι Schaubühne και Sophiensæle στο Βερολίνο, η πειραματική σκηνή (TIF) της Δρέσδης, το Schauspielhaus της Ζυρίχης, το Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου του Σάλτσμπουργκ, το Θέατρο της Βασιλείας, το αυστριακό Εθνικό Θέατρο της Βιέννης, η Κρατική Όπερα του Μονάχου, κ.ά.

Η Christiane Pohle έχει λάβει πλήθος διακρίσεων το βραβείο Σκηνοθεσίας Kurt Hübner, το βραβείο Günther-Rühle για το έργο Desirevolution και το βραβείο σκηνικού συνόλου στο Φεστιβάλ Encounter του Μπρνο για την παράσταση πάνω στη ζωή και το έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Einar Schleef. Συνδημιουργεί τα περισσότερα από τα καλλιτεχνικά της έργα με τον δραματουργό και καλλιτεχνικό της παρτενέρ Malte Ubenauf.

Διδάσκει υποκριτική και σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου, στη σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου, τη σχολή Παραστατικών Τεχνών Falckenberg και τη Θεατρική Ακαδημία August Everding στο Μόναχο. Είναι διευθύντρια του τμήματος υποκριτικής της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών της Βάδης – Βυρτεμβέργης από το 2014. Παράλληλα, έχει πραγματοποιήσει διεθνή σπουδαστικά πρότζεκτ και εργαστήρια. Το 2015, ίδρυσε με μια ομάδα συνεργατών και καλλιτεχνών (Malte Ubenauf, Hubert Bauer, Florian Fischer, Benedikt Haubrich) το [h4rt] μια διεθνή πλατφόρμα παραστατικών τεχνών που αποτελεί πραγμάτωση ενός 10ετούς διεπιστημονικού πρότζεκτ το οποίο ξεκίνησε σε ένα παλιό θερμοκήπιο του Μονάχου με στόχο να ταξιδέψει στο μέλλον σε διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης. Η Christiane Pohle ζει στο Μόναχο και την Τεργέστη.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ο άγγελος της τραγωδίας

Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τον άγγελο ως κομιστή ειδήσεων, του οποίου ο ρόλος στο αρχαίο δράμα είναι να μεταφέρει σημαντικά νέα, να περιγράφει γεγονότα του παρελθόντος ή γεγονότα που λαμβάνουν χώρα ταυτόχρονα εκτός σκηνής ή να κάνει άλλες σημαντικές ανακοινώσεις προς το κοινό και τους χαρακτήρες. Οι άγγελοι, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν έχουν όνομα και συνήθως δεν σχετίζονται με τα γεγονότα. Δεν είναι ο ρόλος τους να εμπλακούν. Είναι μάρτυρες. Φωνές. Και αποδέχονται τον ρόλο αυτό γιατί γνωρίζουν τη σημασία της εξαιρετικά υπεύθυνης δουλειάς τους. Βρίσκονται κατά κάποιο τρόπο ανάμεσα στα γεγονότα, χωρίς ποτέ να αναλαμβάνουν δράση. Το σώμα και το μυαλό τους είναι σε διαρκή ετοιμότητα καθώς είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά ευαίσθητων ή “εκρηκτικών” πληροφοριών. Οι άγγελοι είναι το μήνυμα και η βαθιά τους ανάγκη είναι να το μεταφέρουν ως έχει, όσο πολύπλοκο και αν είναι.

Οι συμμετέχοντες θα χρειαστεί να κάνουν προσωπική έρευνα, πριν την έναρξη του εργαστηρίου, ως «αγγελιοφόροι» του προσωπικού κοινωνικού, πολιτικού και ιστορικού τους πλαισίου και να φέρουν το δικό τους σημαντικό μήνυμα στην Επίδαυρο. Το μήνυμα και η συναισθηματική του επίδραση στον άγγελο, μας λένε πολλά για τις διαστάσεις του και ίσως για τη σοβαρότητα των περιστάσεων που περιγράφει. Οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν πάνω σε αυτά τα μηνύματα. Θα δημιουργήσουν κείμενο, θα αναπτύξουν λόγο αλλά θα πειραματιστούν και με μεθόδους μη λεκτικής επικοινωνίας. Θα ερευνήσουν χαρακτήρες διαφορετικών σύγχρονων αγγελιοφόρων, στις επιμέρους γλώσσες τους και τα σώματά τους. Θα επεξεργαστούν σε σκηνές με αγγελιοφόρους που δεν σταματούν ποτέ να μιλάνε, και άλλους που δεν μιλούν ποτέ. Θα δημιουργήσουν και θα δουλέψουν σε θεατρικές σκηνικές συνθήκες, όπου αυτοί οι πραγματικοί αγγελιοφόροι από όλο τον κόσμο συναντιούνται, προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλον, να ακούσουν ο ένας τον άλλον, να βρουν νόημα. Ίσως ορισμένοι αγγελιοφόροι δεν είναι σε θέση να παραδώσουν το μήνυμα, επειδή δεν έχουν ακουστεί από κανένα ακροατήριο μέχρι τώρα. Ίσως μερικοί από αυτούς να περιγράψουν μεγάλες πολιτικές συγκρούσεις. Μερικοί, να αναφέρουν πολύ παράξενα ή φαινομενικά μικρής σημασίας πράγματα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να φέρουν ένα σύγχρονο, πραγματικά σημαντικό για εκείνους μήνυμα στην Επίδαυρο, το οποίο ο κόσμος πρέπει να ακούσει, να μάθει.