Ελεάνα Γεωργούλη

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης και αριστούχος απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος Σωματικού και Διαπολιτισμικού θεάτρου του Πανεπιστημίου του Έξετερ της Μ. Βρετανίας, με δάσκαλο τον Phillip Zarrilli. Το 2016 στο πλαίσιο των «Βραβείων Κουν 2016» τιμήθηκε με το βραβείο σε νέο καλλιτέχνη του θεάτρου για τις ερμηνείες της ως Μαρία στο έργο Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ και ως Ι-330 στο έργο Εμείς του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν.

Από την επιστροφή της στην Ελλάδα το 2009 ερευνά την ψυχοσωματική εκπαίδευση του ηθοποιού-περφόρμερ. Διδάσκει μαθήματα γιόγκας και σωματικού θεάτρου σε σταθερές τάξεις και σεμιναριακούς κύκλους, καθώς επίσης στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης.

Σαν ηθοποιός έχει συμμετάσχει μεταξύ άλλων στις παραστάσεις: Μήδειας Υλικό του Χάινερ Μύλλερ, σκην: Ευφροσύνη Μαστρόκαλου (Μήδεια), Αίας του Σοφοκλή, σκην: Χρήστος Σουγάρης (Τέκμησσα). Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, σκην: Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας., Κατεβαίνει ο Καμουζάς στους Φούρνους της Μ. Παπαϊωάννου, σκην: Μαρία Αιγινήτου, Ντοκουμέντο, σκηνική σύνθεση: Κάτια Γέρου & Ελεάνα Γεωργούλη, Marathon: dance like you’ve never danced before, durational performance, σκην: Phillip Zarrilli (στο Exeter, Roborough Studio) Fragmento, σκην: Hannah Silva (στο Devon Dance Platform). Στον κινηματογράφο έχει συμμετέχει σε ταινίες των Iben Ravn, Βασιλική Μούσχου, Κυριάκου Κατζουράκη, Θάνου Αναστόπουλου κ.ά.

Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Σημείο Μηδέν, ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα Η αποστολή του Χ. Μίλερ, (Ντεμπυσόν) στο Άττις – Νέος Χώρος,Εμείς του Γ. Ζαμιάτιν, (Ι-330) στο Grotowski Center του Βρότσλαβ, Στη σωφρονιστική αποικία του Φ. Κάφκα, (Κατάδικος) στο Φεστιβάλ Αθηνών 2014, Βόυτσεκ του Γκ. Μπύχνερ, (Μαρία), Η μεταμόρφωση του Φ. Κάφκα (Γκρέτε Σάμσα), Οι Δίκαιοι του Α. Καμύ (Στεπάν), Για να τελειώνουμε με την υπόθεση του θεού του Α. Αρτώ, Όπως σας αρέσει του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου.

​Η παράσταση που σκηνοθέτησε Ιλιάς – Ραψωδία Γ σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα και ερμηνεία Μάριας Φλωράτου, απέσπασε το 1o βραβείο στο Φεστιβάλ Θεατρικών Μονολόγων 2017. Τέλος, έχει εργαστεί εθελοντικά ως υπεύθυνη της θεατρικής ομάδας της YRE (Youth Against Racism in Europe), σκηνοθετώντας μετανάστες της δεύτερης γενιάς.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Διευρυμένο σώμα και συλλογικό τοπίο στο αρχαίο δράμα από τον πολίτη στην πολιτεία / από το ατομικό στο συλλογικό

Κύκλος Β: 18 Ιουλίου – 1 Αυγούστου

Το εργαστήρι θα κινηθεί σε δύο άξονες:
Ο πρώτος άξονας του εργαστηρίου θα εστιάσει στην διδασκαλία ενός ενδελεχούς training πάνω σε ψυχοσωματικές τεχνικές με στόχο την εξερεύνηση των προσωπικών μας δυνατοτήτων και συνάμα την απαλλαγή του σώματος από τους αυτοματισμούς και τις συνήθειες της καθημερινότητας.
Συγκεκριμένα θα εστιάσουμε στην ισχυροποίηση του κέντρου, το άνοιγμα των σωματικών αξόνων, την ενίσχυση της στήριξης του διαφράγματος και των αναπνευστικών μυών, την απελευθέρωση της σπονδυλικής στήλης, την εκφραστικότητα της μάσκας, την απελευθέρωση αναπνοής και φωνής.
Ο δεύτερος άξονας του εργαστηρίου θα εστιάσει στο πέρασμα από την απελευθέρωση  των προσωπικών εκφραστικών μέσων στην εξερεύνηση της δημιουργίας συλλογικών τοπίων. Πώς συμπράττουμε σκηνικά -ο καθένας μέσα από την δική του εκφραστικότητα- στη δημιουργία μιας κοινής ατμόσφαιρας.
Ο χορός/συλλογικότητα δημιουργεί το ενεργειακό υπόβαθρο μέσα στο οποίο εκπληρώνεται όλη η δραματουργία του εκάστοτε έργου. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να δημιουργήσουν σκηνικές συνθέσεις με όχημα τον δομημένο αυτοσχεδιασμό. Η έρευνά μας θα εστιάσει στους παρακάτω δραματουργικούς άξονες:
«Απ’τον πολίτη στην πολιτεία: λοιμός / πολιορκία / ταφή», υλικά παρμένα από τα έργα του Θηβαϊκού κύκλου, Οιδίπους Τύραννος, Επτά επί Θήβας και Αντιγόνη αντίστοιχα.

*Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν άνετα μαλακά ρούχα και να έχουν μαζί τους, αθλητικά παππούτσια, επιγονατίδες και άφθονο νερό.