Με αφορμή την παρουσίαση του καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020, ακολουθεί μια παρουσίαση των Καλλιτεχνικών Συνεργατών, που έχουν συμβάλει στον σχεδιασμό του φετινού προγράμματος.


Stefanie Carp

Υπεύθυνη για τις Διεθνείς Παραγωγές

Δραματουργός και Καλλιτεχνική Διευθύντρια της Ruhrtriennale τα έτη 2018, 2019 και 2020. Είναι κάτοχος διδακτορικού στη λογοτεχνία και τις θεατρικές σπουδές με αντικείμενο το έργο του Alexander Kluge. Η στενή συνεργασία της με τη σκηνογράφο Anna Viebrock και τον σκηνοθέτη Christoph Marthaler ξεκίνησε στη Βασιλεία στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Διηύθυνε το Zürcher Schausplielshaus μαζί με τον Marthaler προτού διοριστεί Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Wiener Festwochen. Υπήρξε επισκέπτρια καθηγήτρια στο Γερμανικό Ινστιτούτο Λογοτεχνίας της Λειψίας και επικεφαλής δραματουργίας για τη Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz στο Βερολίνο.

Εύη Νάκου

Υπεύθυνη για την Καλλιτεχνική Έρευνα και την Ανάπτυξη Κοινού

Φλαουτίστα, sound artist και επιμελήτρια διακαλλιτεχνικών εργαστηρίων, η Εύη Νάκου είναι ιδρυτικό μέλος του μουσικού συνόλου Breakfast Club quartet και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Medea Electronique. Έχει συνεργαστεί με ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών, ομάδων, συνόλων μουσικής και έχει εμφανιστεί σε χώρους παραστατικών τεχνών όπως το Barbican Centre και Wigmore Hall, στο Λονδίνο, το ΚΠΙΣΝ, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Electric Lights festival, στην Αθήνα, μεταξύ άλλων.

Ως μουσικός και επιμελήτρια εργαστηρίων και προγραμμάτων έχει συνεργαστεί με οργανισμούς όπως το Barbican Centre, η BBC Symphony Orchestra, η New York Philharmonic, η London Symphony Orchestra, το Culture Mile, τους Drum Works, το PAN Intercultural Arts for victims of human trafficking, το Paxos International Music Festival, το Edward Said Conservatory, το Beit al Musica, το Melissa Network for Migrant Women και το Women for Refugee Women, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως καθηγήτρια και μέντορας, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, εργάστηκε από το 2013 έως το 2017 στο Guildhall School of Music and Drama του City University του Λονδίνου.

Το 2016, ανέλαβε Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών & Κοινωνικών Δράσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπου σχεδίασε και συνεπιμελήθηκε με καλλιτέχνες από την Αθήνα και το εξωτερικό ένα ευρύ φάσμα διακαλλιτεχνικών εργαστηρίων στην κοινότητα. Το 2019, το διαπολιτισμικό φυτώριο όπερας “Co-OPERAtive: an intercultural and collaborative hub for young people” κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό 2019 Fedora Prize for Education.

Κώστας Πηλαβάκης

Υπεύθυνος για τη Μουσική

Ο Κώστας Πηλαβάκης έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους κορυφαίους κλασικούς μουσικούς στον κόσμο με την ιδιότητα του μάνατζερ, υπεύθυνου περιοδείας, παρουσιαστή συναυλιών και στελέχους δισκογραφικής. Γεννημένος στο Λονδίνο, γόνος οικογένειας Ελλήνων διπλωματών, έχει ελληνική, καναδική και βρετανική υπηκοότητα. Σπούδασε στην Ελλάδα, την Αίγυπτο και τις Ηνωμένες Πολιτείες προτού εγκατασταθεί στον Καναδά το 1965. Λάτρης της μουσικής από νεαρή ηλικία, η πρώτη του δουλειά στον χώρο της μουσικής ήταν ως επικεφαλής του τμήματος κλασικής μουσικής σε δισκοπωλείο της Οττάβας όταν ακόμα σπούδαζε στο πανεπιστήμιο.

Μετά από τριετία (1976-1979) κατά την οποία εργάστηκε ως καλλιτεχνικός μάνατζερ και υπεύθυνος παραγωγής περιοδειών στην David Haber Artists Management, Inc. του Καναδά, υπήρξε Μουσικός Διευθυντής στην Toronto Arts Productions (1979-1981), τη μεγαλύτερη εταιρεία καλλιτεχνικής παραγωγής με εξειδίκευση στα ρεσιτάλ και τη μουσική δωματίου. Ακολούθησε μια τετραετία κατά την οποία διετέλεσε Διευθυντής του Μουσικού Τμήματος του Κέντρου Εθνικών Τεχνών της Οττάβας, υπεύθυνος για τη φιλοξενούμενη ορχήστρα, το θερινό φεστιβάλ όπερας και άλλες μουσικές δραστηριότητες στην καναδική πρωτεύουσα. Το 1985 μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου υπήρξε Καλλιτεχνικός Διοικητής της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης και του Tanglewood Festival, σε στενή συνεργασία με τον Μουσικό Διευθυντή Seiji Ozawa. Ξεκίνησε την καριέρα του στις δισκογραφικές εταιρείες το 1989, με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου την ολλανδική Philips Classics label. Μεταξύ 1997 και 2009, διετέλεσε Πρόεδρος τριών μεγάλων δισκογραφικών κλασικής μουσικής, των Philips Classics, Decca Music Group and EMI Classics. Το 2010 διορίστηκε Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Universal Music Group, επικεφαλής της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της Deutsche Grammophon και της Decca.

Το 2016 αποσύρθηκε από τη Universal και πλέον διευθύνει τη δική του εταιρεία παραγωγής και συμβουλευτικής. Μεταξύ άλλων, έχει διατελέσει σύμβουλος για το Φεστιβάλ Saito Kinen της Ιαπωνίας, της Universal Classics και πλέον του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Είναι επίσης μέλος σε διάφορα διοικητικά συμβούλια και συμβουλευτικές επιτροπές, μεταξύ άλλων στη Βασιλική Όπερα της Σκωτίας, τη Διεθνή Κοινότητα Μότσαρτ στο Σάλτσμπουργκ και το Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης. Από το 2019 έχει ξεκινήσει να συνεργάζεται στενά με την εταιρεία streaming κλασικής μουσικής Idagio σαν μέλος του καλλιτεχνικού συμβουλίου. Μοιράζεται τον χρόνο του μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας.

Ηλίας Χατζηγεωργίου

Υπεύθυνος για τον Χορό

Γεννήθηκε στο Χαϊδάρι Αττικής το 1983. Είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με ειδίκευση στην ψυχολογία και πιστοποιημένος Coach από τον Association for Coaching και το ΕΚΠΑ. Ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος χορευτής hip hop και breakdance απο την ηλικία των δέκα ετών και μέχρι το τέλος της εφηβείας σε πλατείες και αυτοσχέδιους διαγωνισμούς. Αργότερα, από τα φοιτητικά του χρόνια και μέχρι και σήμερα, μαθήτευσε σε πολλά, διαφορετικά και ετερόκλητα είδη χορού. Το 2006 συμμετείχε στον τηλεοπτικό διαγωνισμό χορού So You Think You Can Dance όπου και απέσπασε την έκτη θέση. Στράφηκε προς το θέατρο όπου συμμετείχε ως ηθοποιός και χορευτής σε θεατρικές παραγωγές. Πολύ σύντομα ήρθε σε επαφή με τον σύγχρονο χορό και την κινητική έρευνα.

Ασχολείται επαγγελματικά με το χορό τα τελευταία δεκαέξι χρόνια. Έχει πλούσια χορευτική και θεατρική εμπειρία σε Ελλάδα και εξωτερικό και επιμελείται την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις. Ενδιαφέρεται καλλιτεχνικά για το πάντρεμα των διαφορετικών ειδών χορού και τη χρησιμοποίησή τους ως ένα σύνολο άντλησης πληροφοριών μέσα στον σύγχρονο χορό κινητικά, υφολογικά και ερμηνευτικά. Είναι μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού «Αερίτες» από το 2009.

Διδάσκει και δίνει σεμινάρια χορού τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι ένας από τους εισηγητές δασκάλους – χορογράφους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους της στέγης του ιδρύματος Ωνάση «dancing to connect» απο το 2013 . Έχει παραδώσει μαθήματα χορού στις φυλακές ανηλίκων του Αυλώνα και διδάσκει το μάθημα παιδαγωγικής και ψυχολογίας στην επαγγελματική σχολή χορού «Άννα Πέτροβα – Μάρω Μαρμαρινού».

Σημαντικά φεστιβάλ και θέατρα στα οποία έχει εμφανιστεί ως περφόρμερ είναι μεταξύ άλλων τα Fondazione Nazionale della Danza, Baden Theater, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Sibiu International Theater Festival, Dublin dance festival, Centre National de la Danse, Biennale de la danse, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Mercat de les Flors, Tanzhaus NRW, Φεστιβάλ Δημητρίων, Aerowaves Spring Forward, Künstlerhaus Mousonturm, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθηνών, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και πολλά άλλα.